tisdag 2 oktober 2012

I betraktarens öga...Eld&Lågor...

Ateljé Living Room/
MilkRiverUniversity.se

www.AkterKastellet.jerrylinder.se
Moffas@Spray.se
+46 0707 534 539  
Eld&Lågor


Vem bestämmer...

På 1600-talet brände man kvinnor som var obekväma.

Det var kyrkan och ordningsmakten som genomförde dessa bestialiska dåd. Man använde barn och andra kvinnor som vittnen, och ologiska trix för att bevisa kvinnornas skuld; t.ex. att sänka dem i källan...flöt de var de skyldiga, sjönk de var de fria från skuld. Vem kan klara ett sådnt prov?

Den här metoden med häxbränning förekom i hela europa, finns det likheter idag?

Det måste finnas en orsak till att kvinnor idag går samman och bildar nätverk. Varför går det så trögt att få upp kvinnors löner; varför får kvinnor som uppfostrat ungar och hjälpt sin mamma på ålderns höst så lite i pension. Kanske de arbetat deltid för att hinna med vård och omsorg, kanske de också hjälpt sin makes far när han blev gammal och sjuk. Det är också troligt att hon varit med i några idéella föreningar, särskilt dem som barnen varit med i. Det är högst orättvist och kränkande att behandla kvinnor så: Eld&Lågor!

Varför är kvinnor så farliga för män. Varför symboliserar kvinnan själva djävulen i kyrkan. Varför måste kvinnor bära burka, fastän Koranen inte säger något om det. Jag anar...

Männen är de som haft koll på den yttre sfären, kvinnorna har bundits inne med barnen av naturliga skäl. Idag har tekniken gjort det möjligt för kvinnor att ge sig iväg utanför hemmet, till och med arbeta i skogen eller i gruvan. Hon kan gå på de sju sjungande haven och till och med färdas ut i rymden till stationen Mir.

Allt som tiden rinner iväg har kvinnor frigjort sig från barnpassning och vård och män har intagit denna plats. Ändå går emansipationen långsamt.

Kvinnornas sexuella attraktionskraft gör dem oemotståndliga av den anledningen att männens lust är omättlig genom hela livet. Hos kvinnorna är det inte så. Det krävs en stark kraft att hålla tillbaka lustarna, och kvinnorna som är kroppsligt svagare är inte dumma. Gamla gubbar dras till unga kvinnor.
Det finns undermedvetna krafter att spela på, och dessutom har mödrarna barnen nära sig genom att de finns där i deras kroppar redan innan säden närmat sig ägget.

När en flicka blir könsmogen blir hon plötsligt medveten om havandeskapet. När ett ägg penetrerats av en sädescell blir hon illamående och börjar svälla. När barnet kommer med all den smärta som då infinner sig förstärks hennes känsla för barnet. Mannen står där bara och tittar på. Han kan mycket väl ha besökt många andra kvinnor under tiden. I naturen är det hans roll att överglänsa de andra hannarna och betäcka så många honor han hinner. Det gäller sådana djur som flockar sig.

Barnet har behov av bröstet så fort det kommit ut ur det skyddade rum som kvinnans kropp utgör.
Medan barnet diar måste mor och barn vara tillsammans. Samtidigt programeras barnets hjärna och ett primärprogram bildas. Detta program skall sedan vara moderprogram för andra system som bildas under människans levnad. Om något går snett i början med primärprogrammet kan den fortsatta programmeringen bli mindre bra. Så går dagarna...

Pappan kan komma in i barnets liv så fort som barnet kan få flaskmjölk, men den fullkomliga kontrollen över barnet får ändå modern, om det inte blir som för Kramer vs Kramer i boken och filmen; det finns undantag. Hos djuren visade Konrad Loorenz på präglingen till den som kom först.

Förmodligen är det detta försprång till barnen som gör mannen rädd, men har han fog för det; det är frågan. Jag tror det...

Tänk dig om en kvinna kan bli Påve och styra över hela den katolska gemenskapen. När hon skall förorda någon vill hon naturligtvis hylla sin egen son. Hennes dotter, vet hon, kommer att ge sig för A-hannen. På det viset kommer hon aldrig ända fram.

Som motkrafter har människan kultur, oskrivna lagar som vise män stiftat och som vi kallar moral.
Men...allting rör sig, tekniken utvecklas, och nya människor kommer efter dem som förbrukats, och därför måste kunskapen om lagarna följa med, men så är det inte; människan är bekväm av sig, och därför förlorar ett folk sin fungerande kultur med jämna mellanrum.

I dagens tidning finns en spalt om kvinnor som mördas av sina närmaste, sina egna män. Mymdigheterna vet allt men förmår inte rädda henne. Männen blir lätt kränkta, deras system manar dem att styra över kvinnor och barn, men nu, om de inte håller det mått som de själva kräver av sig själva, blir de utom sig då en kvinna överträffar dem; de slår blint, och sedan ångrar de sig...

Jan Gijou har skrivit en bok om häxornas försvarare. Det är inte lätt att veta varför ett barn pekar ut en kvinna som häxa. Det är obegripligt att lärde män i kyrkan lyssnar på ett sådant barn; men analyserar man barnets motiv kan allt se helt annorlunda; vad hade hon för val?

I en hjord vill alla handjur betäcka; det vill säga föra sina gener vidare. Men idag finns det inte plats för alla inom systemet (arbetslivet); det visste Milton Friedman, men förordade ändå en ekonomisk politik som skulle få människorna att slåss. Och det har man gjort, och det gör man fortfarande...

Män som inte kan rädda sitt ansikte inför samhället blir agressiva och slåss. Deras aggrisivitet måste ut någonstans. Det bästa sättet är genom sexualiteten, men är den vägen stängd blir han livsfarlig om han inte har en hög moral som håller honom tillbaka. Andra män blir stukade och orkar inte slåss.

Se på alla katolska präster som förgripit sig på barn. Det blir fler och fler som avslöjas, och bakom denna problematik står en obefintlig kvinnas kön.

Och all denna smärta och lust finns samlad i en dator inne i skallen; hjärnan. När inte hjärnan kan tillfresställas uppstår obalans mellan substanser och detta upplevs som smärta; för både
män och kvinnor.

Den bild som kom fram då jag bearbetade min furuplywood som du ser högst upp, förde mina tankar genast till en häxa på bålet; nästa bild får mig ibland att tänka på synapser i min egen hjärna...

                                                                      Tavlans namn är: PenDang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar