torsdag 14 mars 2013

Schamanen... Del 12 Jorden en gemensamhetsanläggning

Ateljé Jerry Linder
Filosofen

www.AkterKastellet.jerrylinder.se
Moffas@Spray.se
+46 0707 534 539


Snurra min jord låt mig...

Men vet du vad, jag har insett att även månen snurrar,
annars skulle den inte kunna hålla sitt ansikte mot mig hela tiden.

Jag har genom matematiken insett att den logaritmiska spiralen
är så mystisk som någon rörelse kan vara.

Och låser jag in två motsatta spiraler i en cirkel, blir resultatet en kinesisk
sanning, ett tecken med yin och yang i bästa taoistiska stil.

En rörelse som makterna lyfter upp med en grekisk bokstav; Fi på den växande sidan,
och kramar ihop, 0.618033989, på den andra. Fi är det obestämda talet 1.618033989.......i evighet.

Kvadrera Fi och du får 1+Fi, där decimalerna för evigt är 618033989.... vad betyder det?

Jag äger ett stycke jord som gränsar till MilkRiver i landet MilkRiverValley i MiddleMilkdominion.
Där har vi (Moffa & Co) en flotte som flyter på vattnet. Den är kommen från Nådhammar men hamnade här hos oss vid AkterKastellet där MoffasMultiMediaSmedja finns i Korpberget där vår Optimistbåt rände in då "Rumpnissarna" var små. Flotten som de vaskade ren från fågelskit är nu bebodd, och sedan länge växer där både al och björk, samt tall och gran.

Nu vet vi hur magman som nått vattenytan och stelnat blev en grön oas, där nakna invånare dansade
i månens sken, och hur Inka-folket som offrade den egna stammen, blev rotlösa och dog.

Flotten är fäst vid vinklad björk som med en tross ger spelrum för en pendel där träden ständigt gnager och förgör varann; snart är flotten bara täckt med fågelträck igen. Men idén om ett universitet vid AkterKastellet lever ännu: alltså www.MilkRiverUniversity.se .

Arlas Källa (Nådhammar) är slutmålet för en pilgrimsfärd som börjar i S:ta Klara Kyrka, och slutar med MoffaFridolinsMellanMjölkSafari vid Fotografiska Museet. Sant eller falskt, vad spelar det för roll, det är närmast fråga om tid. Endast schamanen kan sia om en sådan vandring i tiden...
och här är min resa slut för denna gång vid ett inlägg gjort för länge sedan...

... http://MoffaFridolinsSagolikaStory.blogspot.com / juni 2012 Moffa & Co från början...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar